Wpisy z Sierpień, 2015

Zasady zdrowej diety

29 sierpnia 2015

Zasady zdrowej diety Każdy, kto dba o swój organizm robi wszystko, by dostarczać mu niezbędne składniki i aby posiłki były przygotowywane z wartościowych, zdrowych produktów. Takie żywienie ma bardzo wiele plusów. Przede wszystkim sprawia, że nasza sylwetka wygląda zdrowo i pięknie, ale przede wszystkim wykazuje też dobroczynny wpływ na nasze samopoczucie. Pomaga zadbać o właściwą pracę organów wewnętrznych, dobre trawienie i zachowanie zdrowej szybkości przemiany materii. Dlatego nawet jeśli twoim celem nie jest zgubienie zbędnych kilogramów to warto zastanowić się nad zmianą swoich przyzwyczajeń. Jeśli chcesz zacząć dbać o swój organizm i poczuć się lepiej musisz dostosować się do kilku podstawowych zasad. Do najważniejszych należy podział posiłków. Zaleca się spożywanie pięciu posiłków dziennie w trzygodzinnych odstępach. jeśli tylko masz możliwość wdrożenia takiego sposobu żywienia nie zwlekać. Będzie to niosło wiele korzyści. Do łatwiejszych zmian, które możesz stopniowo wprowadzać należy także zmiana mąki pszennej na żytnią. Dlatego przy zakupie makaronu wybierz pełnoziarnisty. Kiedy decydujesz się na chleb raczej zrezygnuj z jasnych bułek, albo pieczywa drożdżowego. Zamiast tego sięgnij po chleb razowy, żytni, pełnoziarnisty. Możesz też wybrać wariant z ziarnami, pestkami czy nasionami. Jeśli lubisz jogurty to także w prosty sposób możesz zmienić te niezdrowe, na wartościowe odpowiedniki. Zamiast kupować serki słodzone z niezdrowymi dodatkami wybierz jogurt naturalny i mieszaj go z kawałkami ulubionych owoców. To znacznie lepszy wybór.

» Kategoria: Diety i jedzenie » Tagi: , ,

Jem mniej, ale nie chudnę…

29 sierpnia 2015

Jem mniej, ale nie chudnę… Wiele młodych kobiet w sposób wręcz obsesyjny chce dbać o swoją sylwetkę. Często kończy się to niestety anoreksją lub innymi problemami ze zdrowiem, gdy dieta nie jest odpowiednio dobrana. Ale wiele młodych kobiet boryka się z innym problemem. Choć często stosują one rygorystyczną dietę polegającą na zmniejszeniu racji żywnościowych, a nie zmianie przyzwyczajeń, to ich waga wcale się nie zmienia. Na czym polega ich błąd? No właśnie w ograniczeniu porcji jedzenia, a nie zmianie produktów na zdrowe czy mniej kaloryczne. Wiele z tych pań nie zaczyna również ćwiczyć, by modelować sylwetkę. Wówczas niedożywiony organizm próbuje się bronić. Nie tracimy na wadze, co najwyżej zaczynają wypadać włosy, które już nie otrzymują potrzebnych składników odżywczych. Nasze organizmy zaczynają magazynować otrzymane kalorie, które zamieniają się w miękkie boczki. To właśnie dlatego tak ważna jest odpowiednio dopasowana, zrównoważona dieta, dzięki której nie nie tylko skutecznie schudniemy, ale również nie stracimy zdrowia i dobrego samopoczucia. W końcu możliwości rozpoczęcie diety jest naprawdę wiele. A czasem wystarczy odrobina ruchu. Podejmując decyzję o utracie zbędnych kilogramów najlepiej udać się do specjalisty. A jeśli nie chcemy korzystać z ich porad lepiej wcześniej zastanowić się nad tym co jest dla naszego organizmu najlepsze. Warto również zastanowić się, jakie błędy żywieniowe popełnialiśmy do tej pory i właśnie ich unikać. Dieta, która wybierzemy, powinna być owocem pracy nad sobą, a nie zwykłego głodzenia się.

» Kategoria: Porady » Tagi: , ,

Ćwicz o poranku

29 sierpnia 2015

Ćwicz o poranku Najczęstszym problemem wielu kobiet, szczególnie tych młodych, jest zachowanie zgrabnej i wysportowanej sylwetki jak najdłużej. Jednak studia czy praca zawodowa znacznie ograniczają czas i chęci do aktywności fizycznej. Czasem wydaje się tez nam, że podejmowany przez nas trud nie przynosi żadnych efektów i zamiast cieszyć się szczupłą sylwetką zaczynamy tyć lub dostajemy brzuszka. Wtedy zadajemy sobie pytanie „co poszło nie tak?”. Niestety siedzący tryb życia, nieregularne dawki ruchu i niezdrowe posiłki sprawiają, że nasz metabolizm znacząco zwalnia. To właśnie wtedy pojawiają się kłopoty trawienne, słynny odstający brzuszek i wzrost wagi. Jednak można temu przeciwdziałać. Należy jednak zmienić nieco swój grafik dnia, co czasem może być kłopotliwe. Dbając o nasza figurę czas na ćwiczenia najczęściej znajdujemy dopiero późnym popołudniem albo wieczorem, a to niestety najgorszy czas na aktywność fizyczną. Najlepsze efekty osiągniemy ćwicząc rano. Kwadrans czy pół godziny ruchu z samego rana nie tylko da nam energię na cały dzień, przez co nie będziemy otumanieni z niewyspania czy zmęczenia, ale również przyspieszy nasz metabolizm i sprawi, że nie będziemy potrzebowali aż tyle jedzenia, co wcześniej. Choć na pierwszy rzut oka taka drastyczna zmiana wymagałaby od nas wstania znacznie wcześniej niż zwykle, to jednak się opłaca. Z czasem przestaniemy odczuwać presje zobowiązujących poranków a zaczniemy się cieszyć energią i zgrabną sylwetką. To chyba warte wysiłku? A przecież cena wcale nie jest wygórowana, i tak każda z nas by ćwiczyła!

» Kategoria: Sport » Tagi: , ,

Składniki dobrej diety

28 sierpnia 2015

Składniki dobrej diety Właściwie skomponowana dieta jest kluczem do dobrego samopoczucia i do świetnego wyglądu. Przy tworzeniu dziennego jadłospisu warto kierować się kilkoma złotymi zasadami, które sprawią, ze przygotowywane posiłki będą smaczne, zdrowe i wartościowe. Dla naszego organizmu, do prawidłowego funkcjonowania niezbędne są odpowiednie ilości wszystkich makroskładników. Dlatego nawet jeśli chcesz zgubić kilka kilogramów to nie powinieneś rezygnować ani z odpowiedniej ilości tłuszczy, ani węglowodanów. Potocznie twierdzi się, że to właśnie te składniki są odpowiedzialne za przyrost wagi. W rzeczywistości, istotnie, mają one wpływ na to, ile ważymy, ale ich wyeliminowanie wcale nie jest korzystne z punktu widzenia dietetyki. Nie powinno się zatem ograniczać tych składników, a jedynie dostarczać je w odpowiedniej ilości. Każdy człowiek ma inne zapotrzebowanie energetyczne, które zależy od wielu czynników. Między innymi wpływ na nie ma wiek, obecna waga, wzrost i poziom aktywności fizycznej. Dlatego nie ma diet odpowiednich dla wszystkich. Właściwa dieta powinna być spersonalizowana, ale może opierać się na kilku kluczowych zasadach. Przede wszystkim warto zrezygnować z pszenicy i zmienić chleb jasny na żytni, ciemny, pełnoziarnisty. Podobny zabieg można wykonać z makaronem. Warto również urozmaicić swoje dzienne menu o kasze i ryż brązowy, a także ziarna, płatki owsiane i jaglane. Koniecznie należy wyeliminować produkty przetworzone o bardzo długich składach. W takich posiłkach nie znajdziemy istotnych wartościowych substratów.

» Kategoria: Diety i jedzenie » Tagi: , ,

Następna strona »

  • Kategorie

  • Strony

  • Wstęp

    Masz już dość stosowania różnych diet, które nigdy nie dały wymarzonego efektu? Chcesz świetnie wyglądać, a co ważniejsze czuć się dobrze? Nie chcesz już nigdy więcej katować się na siłowni? Pragniesz mieć kontrolę nad swoim organizmem i być pewna, że jest zdrowy? Nic prostszego. To wszystko jest w Twoim zasięgu. Wystarczy, że będziesz systematyczna i zdeterminowana do osiągnięcia zamierzonego celu. Już dziś zacznij uprawiać sport, który po prostu daje Ci radość. Może to być jazda rowerem, pływanie lub bieganie. Wystarczy, że dziennie poświęcisz trzydzieści minut na robienie czegoś, co lubisz, by zgubić zbędne kilogramy i włożyć sukienkę, o jakiej zawsze marzyłaś! Spróbuj chudnąć w sposób, jaki sprawia Ci radość i nie marnuj czasu na katowanie się na siłowni lub zażywanie leków, od których po pewnym czasie zupełnie się uzależnisz.