Wpisy z Wrzesień, 2015

Ruch to zdrowie

30 września 2015

Ruch to zdrowie W dobie ciągłego postępu nauka daje nam możliwości, które ułatwiają codzienne życie. Inżynierowie robią wszystko, by ograniczać ludzki wysiłek do minimum. Czy jednak jest to dobre dla naszego zdrowia? Jaki wpływ na naszą kondycję mają takie zmiany? Niestety ale nieustanne ułatwianie sobie życia i dokonywanie złych wyborów mogą mieć złe skutki. Jeśli wykluczamy z codziennych planów ruch i wybieramy windę zamiast schodów a do pracy jeździmy autobusem lub samochodem to sami skazujemy się na ograniczenie sprawności. Niewielu dorosłych ludzi stale uprawia sport lub dba o odpowiednią ilość ruchu codziennie. Raczej nasza aktywność ogranicza się do krótkich dystansów i prac domowych. To niestety zbyt mało, żeby zachować sprawność i dobrze się czuć. Z wiekiem kondycja spada, zmniejsza się zapotrzebowanie energetyczne i takie działania mogą być szkodliwe dla funkcjonowania organizmu. To może prowadzić do nadwagi, a nawet do otyłości. Nie warto więc ograniczać ruchu. Jak sprawić, by aktywność fizyczna zagościła w naszym życiu? Można zacząć właśnie od takich prostych zmian. Zamiast przejechać jeden przystanek zdecyduj się przejść tą odległość. A może masz chęć pobiegać? Możesz wybrać się na jogging wieczorem, albo rano. To wspomoże przemianę materii i sprawi, że będziesz się cieszyć lepszą kondycją. Jeśli nigdy wcześniej nie biegałeś to zacznij stopniowo zwiększać czas wysiłku i nie przemęczaj się, bo to doprowadzi jedynie do zniechęcenia. Możesz także częściej wchodzić po schodach czy zapisać się na siłownie. Wykupiony karnet zmotywuje do regularnego wysiłku.

» Kategoria: Sport » Tagi: , , ,

Zdrowe ćwiczenia

29 września 2015

Zdrowe ćwiczenia Każdy wie, że do zachowania sprawności, jak najdłużej konieczne jest dbanie o organizm. Trzeba się właściwie odżywiać, dbać o dostarczanie niezbędnych makroskładników, witamin i minerałów. Należy uważać na niezdrowe i przetworzone produkty i znacznie ograniczyć ich spożywanie lub zupełnie wykluczyć je z diety. Oprócz zdrowego odżywiania istotną rolę w budowaniu zdrowej sylwetki odgrywa również wysiłek fizyczny. Dlatego nie powinno się rezygnować nawet z drobnych ćwiczeń. Chcąc dłużej cieszyć się sprawnością należy jak najczęściej się gimnastykować i korzystać z ruchu. Zamiast jechać autobusem czy samochodem może warto przejść ten dystans pieszo? Może zamiast wsiadać za każdym razem do windy lepiej czasem pomyśleć o pójściu schodami. Takie drobne pozornie zmiany na dłuższą metę mogą przynieść bardzo pozytywne rezultaty. Dobrze też wykorzystać trochę czasu na inną aktywność. Zaangażować się w uprawianie sportu, wybrać się na siłownię czy rozpocząć bieganie. Krótkie dystanse wystarczą, żeby nabrać kondycji. Nie porywaj się z motyką na słońce. Zacznij biegi od krótkiej rozgrzewki. Zawsze po wysiłku zjadaj wartościowe posiłki, bogate w białko. Takie nawyki pozwolą ci na dłużej cieszyć się zgrabną sylwetką i doskonałą sprawnością. Jeśli nie lubisz biegać, wsiądź na rower. On także pozytywnie wpływa na organizm i da bardzo dobre rezultaty, jeśli chodzi o wygląd figury. Zawsze możesz też ćwiczyć w domu. Pół godziny mniej więcej dwa albo trzy razy w tygodniu wystarczy, by utrzymać dobrą kondycję.

» Kategoria: Diety i jedzenie » Tagi: , , ,

Świetna figura na lato

28 września 2015

Świetna figura na lato Do wczasów pozostało niewiele czasu a ty dalej nie możesz się pochwalić piękną sylwetką? Z pewnością gdzieś popełniasz błąd. Może trzymasz ścisłą dietę, ale zapomniałaś o włączeniu ćwiczeń? A może odwrotnie. Ćwiczysz do utraty sił a energię rekompensujesz sobie podjadając frytki i hamburgera? Niestety takimi sposobami nie osiągniesz sukcesu. Żeby zobaczyć efekty musisz być ze sobą szczery i rzeczywiście zrezygnować z tych grzeszków. Nie da się schudnąć bez wyrzeczeń. Nie naprawisz też wielu lat zaniedbywania sylwetki i organizmu w kilka tygodni. Takie zmiany potrzebują czasu. Nie wymagaj od siebie zbyt wiele. Nie o to chodzi. Postaw sobie realne cele i daj sobie czas na ich osiągnięcie. Zabieranie się za dietę na kilka dni przed urlopem nie jest rozsądnym posunięciem. Przecież wiadomo, ze podczas wakacji nie będziesz w stanie kontrolować ilości spożywanych kalorii. Będzie też więcej okazji do łamania diety i trudniej będzie oprzeć się pokusom. Dlatego jeśli zależy ci na osiągnięciu celu, albo musisz w czasie letniego wypoczynku dalej trzymać się ustalonego planu, albo zacznij zmiany małymi krokami i nie postanawiaj sobie że w dwa tygodnie zrzucisz wszystkie dodatkowe kilogramy gromadzone latami. Bądź krytyczny wobec swoich planów i ich realizacji. Nie wmawiaj sobie, że lody czekoladowe to właściwie białko i zdrowe kakao. Nie sądź, że zjedzenie podwójnej porcji ciastek to wartościowe mikroelementy i pełne ziarno. Takie myślenie sprawi, że twoje oczekiwania się nie zmienią i nie będziesz w stanie obiektywnie podsumować ich realizacji.

» Kategoria: Porady » Tagi: , ,

Zioła w naszej kuchni

26 września 2015

Zioła w naszej kuchni Odwiedzając pobliskie markety w każdej chwili możemy uzupełnić nasze zapasy przypraw. Niestety czytając ich etykiety z przerażeniem orientujemy się, że zawierają one w znacznej mierze te składniki, których unikamy w naszej kuchni. Wtedy możemy skorzystać z saszetek zawierających same zioła, jednak tam ścierane są całe rośliny, a nie jedynie aromatyczne listki. Co zrobić, jeśli chcemy smacznie i zdrowo gotować? Zawsze możemy skorzystać z odhodowanych sadzonek sprzedawanych przy stoiskach warzywnych, które niestety są niezbyt trwałe i mniej więcej po tygodniu marnieją, a częste zaopatrywanie się w takie doniczki jest dość kosztowne. Znacznie praktyczniej jest samodzielnie posiać potrzebne zioła i ustawić doniczki na kuchennym parapecie. Możemy wówczas cieszyć się nie tylko widokiem rosnącego zielonego ogródka w naszej kuchni, ale również pewnością, że nasze zioła wzrastają bez chemicznych dodatków. Takie rośliny znacznie dłużej plonują. Mogą wytrzymać przynajmniej pół roku mimo ciągłego przycinania. Możemy się również zdecydować na posianie ulubionych ziół w dużych donicach na parapecie lub balkonie, by móc je ściąć i ususzyć. W ten sposób przygotujemy własne aromatyczne mieszanki przypraw. Jak widać każda z nas może samodzielnie zdecydować o tym, czy w naszej kuchni będą królowały sztuczne polepszacze smaku stanowiące główny składnik oferowanych nam dodatków do potraw, które tylko nam szkodzą. Czasem lepiej poświęcić kilka chwil i miejsca na parapecie czy balkonie by wyhodować aromatyczne zioła na własny użytek.

» Kategoria: Diety i jedzenie » Tagi: , ,

Następna strona »

  • Kategorie

  • Strony

  • Wstęp

    Masz już dość stosowania różnych diet, które nigdy nie dały wymarzonego efektu? Chcesz świetnie wyglądać, a co ważniejsze czuć się dobrze? Nie chcesz już nigdy więcej katować się na siłowni? Pragniesz mieć kontrolę nad swoim organizmem i być pewna, że jest zdrowy? Nic prostszego. To wszystko jest w Twoim zasięgu. Wystarczy, że będziesz systematyczna i zdeterminowana do osiągnięcia zamierzonego celu. Już dziś zacznij uprawiać sport, który po prostu daje Ci radość. Może to być jazda rowerem, pływanie lub bieganie. Wystarczy, że dziennie poświęcisz trzydzieści minut na robienie czegoś, co lubisz, by zgubić zbędne kilogramy i włożyć sukienkę, o jakiej zawsze marzyłaś! Spróbuj chudnąć w sposób, jaki sprawia Ci radość i nie marnuj czasu na katowanie się na siłowni lub zażywanie leków, od których po pewnym czasie zupełnie się uzależnisz.

  • Wpisy

  • Architektura świata

    Zacznij żyć aktywnie a różnicę zauważysz już po kilkunastu dniach! Nie ma nic zdrowszego i lepszego na pozbycie się tkanki tłuszczowej. Korzystaj z uroków lata oszczędzając pieniądze na karnety czy tabletki. Dodatkowo czas spędzony na świeżym powietrzu może być niezwykłą okazją do spotkania ze znajomymi lub rodziną. Połącz przyjemne z pożytecznym. Zadbaj o swoje zdrowie, stawiając na aktywność a nie zauważysz, kiedy Twoje ciało nabierze kształtów, o jakich marzyłaś od wielu lat. Wakacje to idealny czas na takie zmiany. Wykorzystaj szanse, jakie daje Ci niesamowita pogoda i zacznij podobać się sobie. Wtedy spodobasz się także innym. http://busby.pl/ siłownia na powietrzu