Archiwum kategorii 'Diety i jedzenie'

Zasady zdrowej diety

9 października 2015

Zasady zdrowej diety Przejście na dietę nigdy nie jest łatwe. Chcąc zgubić ciążące kilogramy musimy zmierzyć się z wieloma trudnościami. Problemy zaczynają się od samego początku. Wraz z podjęciem decyzji o chęci zmiany swojego trybu życia trzeba również uświadomić sobie, że rozpoczyna się okres mający trwać już przez całe życie. Odchudzanie nie może być bowiem jedynie etapem, który przemija równie szybko, jak się zaczyna. Ci, którzy mają za sobą nieudane diety wiedzą to najlepiej. Można osiągnąć świetne rezultaty, ale jeśli powróci się do starych przyzwyczajeń i zdrową żywność zmieni na fast foody to szybko można zauważyć negatywne skutki porzucenia diety. Dlatego już na samym początku musisz mieć bardzo dobrą motywację, by nie zniweczyć wszystkich swoich działań i całej pracy przez nierozsądne decyzje o powrocie do dawnego stylu życia i niezdrowych nawyków. Jeśli jesteś już zmotywowany i wiesz, że tym razem ci się uda to możesz spokojnie rozpocząć planowanie przebiegu diety. Na początek warto obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne twojego organizmu. To jest najważniejszy krok. Od całkowitej przemiany materii odejmij 200-300 kcal. Taki wynik pozwoli ci zdrowo gubić nadprogramowe kilogramy. Jeśli już znasz swoją dzienną kaloryczność posiłków teraz nie pozostaje nic innego jak utworzenie jadłospisu. Bardzo dobrze, jeśli założysz sobie dziennik, w którym będziesz notować wszystkie postępy, ale też odstępstwa od diety. To pozwoli ci kontrolować, jak dieta wpływa na twój organizm i co należy zmienić, a co spokojnie może pozostać w menu.

» Kategoria: Diety i jedzenie » Tagi: , ,

Redukcja kalorii

8 października 2015

Redukcja kalorii Podstawową rzeczą, od której rozpoczyna się każde odchudzanie jest ograniczenie kalorii. Jednak wcale nie jest to takie proste. Nie wystarczy na chybił trafił spożywać mniejszych ilości jedzenia. Nie warto również podporządkowywać się zasadom diety 100 kcal, która może wyniszczać organizm i powodować nie tylko negatywne skutki uboczne, ale również efekt jo-jo. Dlatego przed rozpoczęciem odchudzania koniecznie zasięgnij informacji o ty, jak zdrowo zgubić zbędne kilogramy. Oczywiści, żeby zmniejszyć masę ciała musisz doprowadzić do deficytu kalorycznego. Osiągniesz go przez ograniczanie kaloryczności i wprowadzanie wysiłku fizycznego. Jednak, żeby wiedzieć ile dziennie kalorii powinieneś ograniczyć warto w tym celu obliczyć swoje zapotrzebowania. Możesz też sprawdzić, ile kalorii spożywałeś do tej pory. Jeśli od lat utrzymujesz stałą wagę to taki wynik pozwoli ci ustalić czy internetowe kalkulatory podają odpowiednie dla ciebie wartości. Jeśli przytyłeś to takie podliczenie dotychczasowej kaloryczności będzie dla ciebie sygnałem o tym, jak znacznie przekraczałeś odpowiednią dla ciebie normę. Po obliczeniu twojej całkowitej przemiany materii i stwierdzeniu, jaka kaloryczność jest dla ciebie odpowiednia do utrzymania wagi musisz stworzyć dziennie deficyt 200-300 kcal. Możesz to osiągnąć obcinając kalorie spożywane w posiłkach lub zwiększając aktywność fizyczną. Najlepiej połączyć te dwa sposoby. Zmniejsz kaloryczność posiłków i włącz do codziennych planów aktywność fizyczną. Tak osiągniesz najlepsze rezultaty. Będziesz chudnąć około 0,5 kg w tygodniu a taki spadek nie jest szkodliwy dla organizmu.

» Kategoria: Diety i jedzenie » Tagi: , ,

Zdrowe ćwiczenia

29 września 2015

Zdrowe ćwiczenia Każdy wie, że do zachowania sprawności, jak najdłużej konieczne jest dbanie o organizm. Trzeba się właściwie odżywiać, dbać o dostarczanie niezbędnych makroskładników, witamin i minerałów. Należy uważać na niezdrowe i przetworzone produkty i znacznie ograniczyć ich spożywanie lub zupełnie wykluczyć je z diety. Oprócz zdrowego odżywiania istotną rolę w budowaniu zdrowej sylwetki odgrywa również wysiłek fizyczny. Dlatego nie powinno się rezygnować nawet z drobnych ćwiczeń. Chcąc dłużej cieszyć się sprawnością należy jak najczęściej się gimnastykować i korzystać z ruchu. Zamiast jechać autobusem czy samochodem może warto przejść ten dystans pieszo? Może zamiast wsiadać za każdym razem do windy lepiej czasem pomyśleć o pójściu schodami. Takie drobne pozornie zmiany na dłuższą metę mogą przynieść bardzo pozytywne rezultaty. Dobrze też wykorzystać trochę czasu na inną aktywność. Zaangażować się w uprawianie sportu, wybrać się na siłownię czy rozpocząć bieganie. Krótkie dystanse wystarczą, żeby nabrać kondycji. Nie porywaj się z motyką na słońce. Zacznij biegi od krótkiej rozgrzewki. Zawsze po wysiłku zjadaj wartościowe posiłki, bogate w białko. Takie nawyki pozwolą ci na dłużej cieszyć się zgrabną sylwetką i doskonałą sprawnością. Jeśli nie lubisz biegać, wsiądź na rower. On także pozytywnie wpływa na organizm i da bardzo dobre rezultaty, jeśli chodzi o wygląd figury. Zawsze możesz też ćwiczyć w domu. Pół godziny mniej więcej dwa albo trzy razy w tygodniu wystarczy, by utrzymać dobrą kondycję.

» Kategoria: Diety i jedzenie » Tagi: , , ,

Zioła w naszej kuchni

26 września 2015

Zioła w naszej kuchni Odwiedzając pobliskie markety w każdej chwili możemy uzupełnić nasze zapasy przypraw. Niestety czytając ich etykiety z przerażeniem orientujemy się, że zawierają one w znacznej mierze te składniki, których unikamy w naszej kuchni. Wtedy możemy skorzystać z saszetek zawierających same zioła, jednak tam ścierane są całe rośliny, a nie jedynie aromatyczne listki. Co zrobić, jeśli chcemy smacznie i zdrowo gotować? Zawsze możemy skorzystać z odhodowanych sadzonek sprzedawanych przy stoiskach warzywnych, które niestety są niezbyt trwałe i mniej więcej po tygodniu marnieją, a częste zaopatrywanie się w takie doniczki jest dość kosztowne. Znacznie praktyczniej jest samodzielnie posiać potrzebne zioła i ustawić doniczki na kuchennym parapecie. Możemy wówczas cieszyć się nie tylko widokiem rosnącego zielonego ogródka w naszej kuchni, ale również pewnością, że nasze zioła wzrastają bez chemicznych dodatków. Takie rośliny znacznie dłużej plonują. Mogą wytrzymać przynajmniej pół roku mimo ciągłego przycinania. Możemy się również zdecydować na posianie ulubionych ziół w dużych donicach na parapecie lub balkonie, by móc je ściąć i ususzyć. W ten sposób przygotujemy własne aromatyczne mieszanki przypraw. Jak widać każda z nas może samodzielnie zdecydować o tym, czy w naszej kuchni będą królowały sztuczne polepszacze smaku stanowiące główny składnik oferowanych nam dodatków do potraw, które tylko nam szkodzą. Czasem lepiej poświęcić kilka chwil i miejsca na parapecie czy balkonie by wyhodować aromatyczne zioła na własny użytek.

» Kategoria: Diety i jedzenie » Tagi: , ,

Następna strona »

  • Kategorie

  • Strony

  • Wstęp

    Masz już dość stosowania różnych diet, które nigdy nie dały wymarzonego efektu? Chcesz świetnie wyglądać, a co ważniejsze czuć się dobrze? Nie chcesz już nigdy więcej katować się na siłowni? Pragniesz mieć kontrolę nad swoim organizmem i być pewna, że jest zdrowy? Nic prostszego. To wszystko jest w Twoim zasięgu. Wystarczy, że będziesz systematyczna i zdeterminowana do osiągnięcia zamierzonego celu. Już dziś zacznij uprawiać sport, który po prostu daje Ci radość. Może to być jazda rowerem, pływanie lub bieganie. Wystarczy, że dziennie poświęcisz trzydzieści minut na robienie czegoś, co lubisz, by zgubić zbędne kilogramy i włożyć sukienkę, o jakiej zawsze marzyłaś! Spróbuj chudnąć w sposób, jaki sprawia Ci radość i nie marnuj czasu na katowanie się na siłowni lub zażywanie leków, od których po pewnym czasie zupełnie się uzależnisz.

  • Wpisy

  • Architektura świata

    Zacznij żyć aktywnie a różnicę zauważysz już po kilkunastu dniach! Nie ma nic zdrowszego i lepszego na pozbycie się tkanki tłuszczowej. Korzystaj z uroków lata oszczędzając pieniądze na karnety czy tabletki. Dodatkowo czas spędzony na świeżym powietrzu może być niezwykłą okazją do spotkania ze znajomymi lub rodziną. Połącz przyjemne z pożytecznym. Zadbaj o swoje zdrowie, stawiając na aktywność a nie zauważysz, kiedy Twoje ciało nabierze kształtów, o jakich marzyłaś od wielu lat. Wakacje to idealny czas na takie zmiany. Wykorzystaj szanse, jakie daje Ci niesamowita pogoda i zacznij podobać się sobie. Wtedy spodobasz się także innym. http://only4ladies.pl/ wkladkiortopedyczne.blogspot.com