Dziel posiłki

26 września 2015

Dziel posiłki Nawet jeśli nie masz problemów z większą wagą i nie chcesz rozpoczynać odchudzania może powinieneś pomyśleć nad zmianą swojego dziennego planu żywienia. Pewnie słyszałeś o zasadzie jedzenia pięciu posiłków dziennie. Ale większość ludzi automatycznie łączy tę konieczność z przebywaniem na diecie. Owszem, zazwyczaj to właśnie ludzie chcący zgubić zbędną masę ciała przyjmują, że będą jadły częściej. Ale taki sposób odżywiania nie jest zarezerwowany wyłącznie dla tych, którzy się odchudzają. Nie chodzi bowiem o to, że zwiększenie liczby posiłków w ciągu dnia ma magiczną moc i sprawia, że kilogramy same spadają. Sednem takiego działania jest regulowanie metabolizmu. To dlatego warto zamienić trzy obszerne posiłki na pięć mniejszych. Taki podział będzie korzystniejszy dla naszego organizmu, bo ułatwi trawienie pokarmów. Oprócz tego da mu sygnał, że nie trzeba kumulować jedzenia i robić zapasów, bo posiłki są regularnie dostarczane. A takie pozytywne skutki są korzystne nie tylko dla osób będących na diecie. Jeśli więc masz problem z przemianą materii albo z trawieniem, może warto zastanowić się nad tą zasadą i wprowadzić ją w życie? Największymi posiłkami powinny być śniadanie i obiad. Zaleca się, by kolacja miała mniejszą kaloryczność i była lekka. Natomiast dwa pozostałe posiłki powinny mieć mniejszą kaloryczność i bazować na warzywach, owocach i orzechach. Jeśli chodzi o makroskładniki najlepiej zapamiętać prostą zasadę, że na śniadanie można zjeść węglowodany a na kolację powinno się ich unikać i zastępować białkiem.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

» Kategoria: Diety i jedzenie » Tagi: , ,

  • Kategorie

  • Strony

  • Wstęp

    Masz już dość stosowania różnych diet, które nigdy nie dały wymarzonego efektu? Chcesz świetnie wyglądać, a co ważniejsze czuć się dobrze? Nie chcesz już nigdy więcej katować się na siłowni? Pragniesz mieć kontrolę nad swoim organizmem i być pewna, że jest zdrowy? Nic prostszego. To wszystko jest w Twoim zasięgu. Wystarczy, że będziesz systematyczna i zdeterminowana do osiągnięcia zamierzonego celu. Już dziś zacznij uprawiać sport, który po prostu daje Ci radość. Może to być jazda rowerem, pływanie lub bieganie. Wystarczy, że dziennie poświęcisz trzydzieści minut na robienie czegoś, co lubisz, by zgubić zbędne kilogramy i włożyć sukienkę, o jakiej zawsze marzyłaś! Spróbuj chudnąć w sposób, jaki sprawia Ci radość i nie marnuj czasu na katowanie się na siłowni lub zażywanie leków, od których po pewnym czasie zupełnie się uzależnisz.

  • Wpisy

  • Architektura świata

    Zacznij żyć aktywnie a różnicę zauważysz już po kilkunastu dniach! Nie ma nic zdrowszego i lepszego na pozbycie się tkanki tłuszczowej. Korzystaj z uroków lata oszczędzając pieniądze na karnety czy tabletki. Dodatkowo czas spędzony na świeżym powietrzu może być niezwykłą okazją do spotkania ze znajomymi lub rodziną. Połącz przyjemne z pożytecznym. Zadbaj o swoje zdrowie, stawiając na aktywność a nie zauważysz, kiedy Twoje ciało nabierze kształtów, o jakich marzyłaś od wielu lat. Wakacje to idealny czas na takie zmiany. Wykorzystaj szanse, jakie daje Ci niesamowita pogoda i zacznij podobać się sobie. Wtedy spodobasz się także innym.