Ruch to zdrowie

30 września 2015

Ruch to zdrowie W dobie ciągłego postępu nauka daje nam możliwości, które ułatwiają codzienne życie. Inżynierowie robią wszystko, by ograniczać ludzki wysiłek do minimum. Czy jednak jest to dobre dla naszego zdrowia? Jaki wpływ na naszą kondycję mają takie zmiany? Niestety ale nieustanne ułatwianie sobie życia i dokonywanie złych wyborów mogą mieć złe skutki. Jeśli wykluczamy z codziennych planów ruch i wybieramy windę zamiast schodów a do pracy jeździmy autobusem lub samochodem to sami skazujemy się na ograniczenie sprawności. Niewielu dorosłych ludzi stale uprawia sport lub dba o odpowiednią ilość ruchu codziennie. Raczej nasza aktywność ogranicza się do krótkich dystansów i prac domowych. To niestety zbyt mało, żeby zachować sprawność i dobrze się czuć. Z wiekiem kondycja spada, zmniejsza się zapotrzebowanie energetyczne i takie działania mogą być szkodliwe dla funkcjonowania organizmu. To może prowadzić do nadwagi, a nawet do otyłości. Nie warto więc ograniczać ruchu. Jak sprawić, by aktywność fizyczna zagościła w naszym życiu? Można zacząć właśnie od takich prostych zmian. Zamiast przejechać jeden przystanek zdecyduj się przejść tą odległość. A może masz chęć pobiegać? Możesz wybrać się na jogging wieczorem, albo rano. To wspomoże przemianę materii i sprawi, że będziesz się cieszyć lepszą kondycją. Jeśli nigdy wcześniej nie biegałeś to zacznij stopniowo zwiększać czas wysiłku i nie przemęczaj się, bo to doprowadzi jedynie do zniechęcenia. Możesz także częściej wchodzić po schodach czy zapisać się na siłownie. Wykupiony karnet zmotywuje do regularnego wysiłku.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

» Kategoria: Sport » Tagi: , , ,

  • Kategorie

  • Strony

  • Wstęp

    Masz już dość stosowania różnych diet, które nigdy nie dały wymarzonego efektu? Chcesz świetnie wyglądać, a co ważniejsze czuć się dobrze? Nie chcesz już nigdy więcej katować się na siłowni? Pragniesz mieć kontrolę nad swoim organizmem i być pewna, że jest zdrowy? Nic prostszego. To wszystko jest w Twoim zasięgu. Wystarczy, że będziesz systematyczna i zdeterminowana do osiągnięcia zamierzonego celu. Już dziś zacznij uprawiać sport, który po prostu daje Ci radość. Może to być jazda rowerem, pływanie lub bieganie. Wystarczy, że dziennie poświęcisz trzydzieści minut na robienie czegoś, co lubisz, by zgubić zbędne kilogramy i włożyć sukienkę, o jakiej zawsze marzyłaś! Spróbuj chudnąć w sposób, jaki sprawia Ci radość i nie marnuj czasu na katowanie się na siłowni lub zażywanie leków, od których po pewnym czasie zupełnie się uzależnisz.