Składniki dobrej diety

28 sierpnia 2015

Składniki dobrej diety Właściwie skomponowana dieta jest kluczem do dobrego samopoczucia i do świetnego wyglądu. Przy tworzeniu dziennego jadłospisu warto kierować się kilkoma złotymi zasadami, które sprawią, ze przygotowywane posiłki będą smaczne, zdrowe i wartościowe. Dla naszego organizmu, do prawidłowego funkcjonowania niezbędne są odpowiednie ilości wszystkich makroskładników. Dlatego nawet jeśli chcesz zgubić kilka kilogramów to nie powinieneś rezygnować ani z odpowiedniej ilości tłuszczy, ani węglowodanów. Potocznie twierdzi się, że to właśnie te składniki są odpowiedzialne za przyrost wagi. W rzeczywistości, istotnie, mają one wpływ na to, ile ważymy, ale ich wyeliminowanie wcale nie jest korzystne z punktu widzenia dietetyki. Nie powinno się zatem ograniczać tych składników, a jedynie dostarczać je w odpowiedniej ilości. Każdy człowiek ma inne zapotrzebowanie energetyczne, które zależy od wielu czynników. Między innymi wpływ na nie ma wiek, obecna waga, wzrost i poziom aktywności fizycznej. Dlatego nie ma diet odpowiednich dla wszystkich. Właściwa dieta powinna być spersonalizowana, ale może opierać się na kilku kluczowych zasadach. Przede wszystkim warto zrezygnować z pszenicy i zmienić chleb jasny na żytni, ciemny, pełnoziarnisty. Podobny zabieg można wykonać z makaronem. Warto również urozmaicić swoje dzienne menu o kasze i ryż brązowy, a także ziarna, płatki owsiane i jaglane. Koniecznie należy wyeliminować produkty przetworzone o bardzo długich składach. W takich posiłkach nie znajdziemy istotnych wartościowych substratów.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

» Kategoria: Diety i jedzenie » Tagi: , ,

  • Kategorie

  • Strony

  • Wstęp

    Masz już dość stosowania różnych diet, które nigdy nie dały wymarzonego efektu? Chcesz świetnie wyglądać, a co ważniejsze czuć się dobrze? Nie chcesz już nigdy więcej katować się na siłowni? Pragniesz mieć kontrolę nad swoim organizmem i być pewna, że jest zdrowy? Nic prostszego. To wszystko jest w Twoim zasięgu. Wystarczy, że będziesz systematyczna i zdeterminowana do osiągnięcia zamierzonego celu. Już dziś zacznij uprawiać sport, który po prostu daje Ci radość. Może to być jazda rowerem, pływanie lub bieganie. Wystarczy, że dziennie poświęcisz trzydzieści minut na robienie czegoś, co lubisz, by zgubić zbędne kilogramy i włożyć sukienkę, o jakiej zawsze marzyłaś! Spróbuj chudnąć w sposób, jaki sprawia Ci radość i nie marnuj czasu na katowanie się na siłowni lub zażywanie leków, od których po pewnym czasie zupełnie się uzależnisz.